Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2018

Είσοδος Χρήστη

To πρόγραμμα του συνεδρίου

Τρίτη, 20 Μαρτίου 2018

8:30 - 9:15

Εγγραφές - Καφές

9:15 - 9:40

Εισαγωγή στο συνέδριο:

    Ξένια Μαντζιώρη, Διευθύντρια Σύνταξης, σελφ σέρβις
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ -ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΘΕΣΜΙΚΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ
09:40 - 09:50
    Νίκος Καραγεωργίου, Πρόεδρος, ΕΣΒΕΠ
09:50 - 10:00
    Κωνσταντίνος Μαχαίρας, Πρόεδρος, ΙΕΛΚΑ
INTERNATIONAL KEYNOTE SPEAKERS
10:00 - 10:30

«Private Label in modern retail»

Οι τάσεις στον τομέα των Private Label, o ρόλος τους και η διαχείρισή τους στο λιανεμπόριο σήμερα, η εμπειρία της Coop Italia και η πρόσφατη συμμετοχή άλλων λιανεμπόρων στην ανάπτυξη συνεργασιών, ώστε να δημιουργηθεί μια νέα γενιά PL.

    Domenico Brisigotti, CEO, Coop Italian Food, Commercial Director, Coop Italia Non Food
10:30 - 10:40

Q&A

10:40 - 11:10

«Better together»

Στην εισήγησή του θα παρουσιάσει το μοναδικό μοντέλο επιχειρηματικότητας της μεγαλύτερης εθελοντικής λιανεμπορικής αλυσίδας (voluntary retail chain), της SPAR International, που δίνει τη δυνατότητα στους συνεργάτες της να ανταποκριθούν στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνήθειες και τάσεις στον κλάδο του λιανεμπορίου. Επίσης, θα καλύψει και το επίκαιρο θέμα της επανεισόδου του ομίλου στην Ελλάδα, διατυπώνοντας τη θέση του για επιτυχή ανάπτυξη των δραστηριοτήτων στην ελληνική αγορά.

    Evan Christophides, SPAR International Retail Development Manager
11:10 - 11:20

Q&A

11:20 - 12:20

Διάλειμμα

ON STAGE INTERVIEW
12:20 - 12:50
    Δημήτρης Αυλωνίτης, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή, Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης

Θα συζητηθούν: Οι αλλαγές που έχουν επέλθει στην αγορανομική νομοθεσία, οι σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις περί προσφορών και εκπτώσεων, οι δρομολογούμενες παρεμβάσεις στο θεσμικό πλαίσιο περί λειτουργίας του e-εμπορίου, η οργάνωση του νέου Παρατηρητηρίου Τιμών και η υπερσυγκέντρωση στο οργανωμένο λιανεμπόριο, h προστασία του καταναλωτή, η βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος (αδειοδοτήσεις παραγωγικών μονάδων, e-συστάσεις επιχειρήσεων, Υπηρεσίες Μιας Στάσης, κ.ά.)

Συνέντευξη στον Πλάτωνα Τσούλο, διευθυντή σύνταξης, Ναυτεμπορική, υπεύθυνο επιχειρηματικού ρεπορτάζ, σελφ σέρβις

12:50 - 13:00

Q&A

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ ΤΡΟΦΙΜΩΝ: ΠΟΙΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
13:00 - 13:15

«Ανάπτυξη Δικτύου: Εύκολες ερωτήσεις - Δύσκολες απαντήσεις»

Πρέπει να μεγαλώσω την εταιρεία μου; Πρέπει να αλλάξω το δίκτυό μου; Ποιος είναι ο ανταγωνισμός μου; Πού να ιδρύσω το νέο μου κατάστημα; Ερωτήσεις που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της καθημερινότητας των στελεχών διοίκησης και έρχονται αβίαστα όταν σκέφτονται το μέλλον της εταιρείας. Οι απαντήσεις όμως, όσο και αν φαίνονται αυτονόητες δεν είναι εύκολες ούτε απλές. Στην εισήγησή του ο κ. Παντελιάδης θα αποδείξει πως η ανάλυση, αλλά και η σύνθεση εκατοντάδων διαφορετικών παραγόντων μπορεί να οδηγήσει σε σωστές επιλογές, αλλά κάποιες φορές και σε πολύ λανθασμένες.

    Στέφανος Β. Παντελιάδης, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης, METRO ΑEBE
13:15 - 13:20

Q&A

13:20 - 13:30

«Η SPAR στην Ελλάδα, ο ρόλος της στην ενίσχυση της μεσαίας αγοράς και της τοπικής οικονομίας & παραγωγής»

Η συγκέντρωση των δικτύων της λιανικής όπως διαφαίνεται σήμερα, δεν επιφέρει μόνο τον κίνδυνο δραστικής μείωσης της μεσαίας και μικρής λιανικής αγοράς, αλλά ενέχει και τον κίνδυνο του αφανισμού της μέσης και μικρής βιομηχανίας, της τοπικής βιοτεχνίας, ακόμα και των ιδιαίτερων τοπικών προϊόντων μιας περιοχής. Αν αφήσουμε την αγορά να οδηγηθεί σε 3 - 4 μεγάλα κανάλια διανομής, η βιομηχανία της χώρας θα συρρικνωθεί σημαντικά, δημιουργώντας δομικά προβλήματα ακόμα και στην ίδια την παραγωγή. Η SPAR έρχεται ακριβώς για να ενισχύσει τη μεσαία αγορά με το ισχυρό brand name της και το best practice share το οποίο έχει αποκτήσει μέσα από τη δραστηριοποίησή της σε περισσότερες από 47 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις τοπικές οικονομίες και την τοπική παραγωγή.

    Φοίβος Καρακίτσος, CEO, SPAR Hellas
13:30 - 13:35

Q&A

RETAIL TECHNOLOGY: CONTRIBUTION TO RETAILERS' & CUSTOMERS' CONTEMPORARY REQUIREMENTS
13:35 - 13:50

«Retail 4.0 - Fresh Innovations»

Διανύουμε ήδη το νέο στάδιο εξέλιξης του λιανεμπορίου, το Retail 4.0. Οι νέες προκλήσεις στην εποχή του συνδυασμού online και παραδοσιακού λιανεμπορίου, παράλληλα με την αυξανόμενη σημασία της προσφοράς φρέσκων προϊόντων, καθορίζουν το σύνολο των διαδικασιών που εφαρμόζονται στον κλάδο, στο πλαίσιο των επιχειρηματικών μοντέλων του μέλλοντος. Η εύρεση του ιδανικού format στο λιανεμπόριο τροφίμων, που συνδέεται άμεσα με την προσφορά φρέσκων προϊόντων, έχει σήμερα περισσότερη σημασία από ποτέ άλλοτε και απαιτεί άριστη γνώση των διαδικασιών και των δυνατοτήτων της τεχνολογίας, αλλά και την αντιμετώπιση ζητημάτων που αφορούν στην ιχνηλασιμότητα, την ταυτότητα των προϊόντων, την υγιεινή, τα αλλεργιογόνα, τις ημερομηνίες λήξεως, τις οδηγίες χρήσης των προϊόντων κλπ, όχι ως παράγοντες κόστους, αλλά ως στοιχεία διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό. Ο Tudor Andronic θα αποδείξει πως οι «φρέσκες» καινοτομίες αποτελούν τη αιχμή του δόρατος για την επιτυχία των σύγχρονων επιχειρήσεων τροφίμων.

    Tudor Andronic, vice president global retail, Bizerba
13:50 - 13:57

«We are retail: Η σύγχρονη τεχνολογία στο retail software ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις αλυσίδες λιανικής»

    Αχιλλέας Τριανταφυλλίδης, Γενικός Διευθυντής, iQom
13:57 - 15:10

Γεύμα

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ ΤΡΟΦΙΜΩΝ: ΤΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ
15:10- 15:25

«Δημογραφικές εξελίξεις και προοπτικές μεταβολής του πληθυσμού της Ελλάδας: πώς μεταβάλλεται και πώς θα μεταβληθεί το πλήθος και το ειδικό βάρος των καταναλωτών ανά ηλικιακές ομάδες;»

Τα δημογραφικά στοιχεία αποτελούν πολύτιμa και απαραίτητο στοιχεία για τη λήψη σημαντικών στρατηγικών αποφάσεων κάθε επιχείρησης που σχεδιάζει το μέλλον της σύμφωνα με δεδομένα και επιστημονικές προβλέψεις. Ο κ. Κοτζαμάνης θα παρουσιάσει το σημερινό δημογραφικό προφίλ της χώρας -τα βασικά δημογραφικά χαρακτηριστικά του κοινού στο οποίο απευθύνονται και οι επιχειρήσεις του κλάδου ανά περιφέρεια ως και τα σενάρια προβολής του πληθυσμού της Ελλάδας ανά ηλικία στον ορίζοντα του 2035, σύμφωνα με τη μεγάλη έρευνα του Εργαστηρίου Δημογραφικών και Κοινωνικών Αναλύσεων του Πανεπιστημίου. Θεσσαλίας.

    Βύρων Κοτζαμάνης, Δημογράφος, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
15:25 - 15:30

Q&A

15:30 - 15:50

«Γιατί επισκέπτεται ο καταναλωτής το σούπερ μάρκετ»

Στην παρουσίαση θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, -αγοραστικές αποστολές (shopping missions), προωθητικές ενέργειες, διατροφικές συνήθειες, αγοραστική εμπειρία και σχέση με το προσωπικό κ.λπ. Τα στοιχεία βασίζονται στην ετήσια έρευνα καταναλωτών σούπερ μάρκετ του ΙΕΛΚΑ.

    Καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης, Επιστημονικός Σύμβουλος, Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)
15:50 - 15:55

Q&A

15:55 - 16:10

«Πώς έχει εξελιχθεί η αγοραστική συμπεριφορά, αλλά και τα ανταγωνιστικά κανάλια διάθεσης τροφίμων»

Στην παρουσίαση θα αναλυθεί η συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή στις αγορές τροφίμων από το κανάλι των σούπερ μάρκετ, αλλά και από άλλα ανταγωνιστικά κανάλια. Θα παρουσιαστούν τα μερίδια του κάθε καναλιού και θα αναλυθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την αγοραστική επιλογή. Τα στοιχεία βασίζονται σε εξειδικευμένες έρευνες καταναλωτών σούπερ μάρκετ που έχει διεξαγάγει το ΙΕΛΚΑ.

    Λευτέρης Κιοσές, Γενικός Διευθυντής, ΙΕΛΚΑ
16:10 - 16:15

Q&A

16:15 - 16:30

«Κεντρικές τάσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων και προβλέψεις για το 2018»

Αποτίμηση του 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, κεντρικές τάσεις σε ό,τι αφορά τα μερίδια των διαφορετικών καναλιών διανομής τροφίμων, αλλά και των format καταστημάτων του κλάδου με προβολή των τάσεων στο 2018, ειδική μνεία στα συμπεράσματα και τις προβλέψεις για την κινητικότητα των PL και την εξέλιξη του promotion. Το στίγμα των προβλέψεων της IRI για το 2018.

    Παναγιώτης Μπορέτος, Εμπορικός Διευθυντής και Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της IRI Hellas
16:30 - 16:35

Q&A

16:35 - 16:50

«Ελληνικό Λιανεμπόριο: Οδεύοντας προς μία νέα ισορροπία»

Μέσα από σύντομη περιγραφή του ευρύτερου περιβάλλοντος, θα γίνει μία εκτενής αναφορά στις τάσεις και εξελίξεις στο ελληνικό λιανεμπόριο τα τελευταία χρόνια, όπως αυτές διαμορφώθηκαν από τις πρακτικές που ακολούθησαν οι μεγάλοι του κλάδου. Ειδικότερα, για τις προωθήσεις που χρησιμοποιήθηκαν ως όχημα για την διατήρηση μεριδίων, θα επιχειρηθεί μία ανάλυση των επιπτώσεων τους στις εταιρείες αλλά και στην καταναλωτική συμπεριφορά.

    Αλέξανδρος Φλώρος, Διευθυντής υπηρεσιών λιανεμπορίου για τις αγορές Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ, Nielsen
16:50 - 16:55

Q&A

ΠΑΝΕΛ ΔΙΑΛΟΓΟΥ: ΟNLINE ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ - ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ - ΠΕΔΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
16:55 - 17:50

Εισαγωγικές ομιλίες και συζήτηση με ερωτήσεις που θέτει ο συντονιστής και το κοινό του συνεδρίου.

Συμμετέχουν:

  • Ζήνα Μαυροειδή, Διευθύνουσα Σύμβουλος, e-fresh.gr
  • Σάββας Τορτοπίδης, Διευθυντής Πληροφορικής, Διαμαντής Μασούτης ΑΕ
  • Παναγιώτης Γκεζερλής, CEO & Head of Consulting, Convert Group
  • Ηλίας Σούσης, Head of Domestic Market, Agencies and YouTube Greece, Bulgaria, Cyprus, Malta, Google

Συντονίζει ο Καθ. Γεώργιος Δουκίδης, Επιστημονικός Σύμβουλος, Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)

Ολοκλήρωση εργασιών